Představte si, že dítěti,👶 které nikdy nevidělo kuličku, řeknete, kulička se kutálí.🎱 Bude tato informace pro něj zajímavá, bude si ji pamatovat?🤔 Když si však vezmete kuličku do ruky,✋ pustíte ji po podlaze, uvidíte živý zájem dítěte, které hned bude vědět, co je kulička a co znamená, že se kutálí.🤓

To samé s geometrickými tvary.🔺🔷 Pro dítě by bylo naprosto nezáživné objasňovat, že obdélník má 4 strany, co to strana je a že jsou 2 a 2 různě dlouhé.🥱 Dítěti je potřeba dát do ruky obdélník a pojmenovat jej. Pak to samé opakovat na předmětech venku.🏞 Když se z okna podívám na řadu domů🏠 pod námi a naše zábradlí, vidím samé geometrické tvary.🤓 I okrasně ostříhaný buxus🌿 do něj mohu zařadit. Tam mně postačí dítěti říci, že je to kolečko, kruh,🟢 nemusím jej trápit 3D perspektivou.

Marie Montessori, když děti učila👩‍🏫 druhům povrchů, v případě hladkého uváděla samet a nechala jej dětem osahat.✋ Když pak v tom sametu přišla jednou do školky, všechny děti se na ni vrhly a osahávaly jí šaty.👗 Učitelka je chtěla usměrnit, ale Montessori jí naznačila, ať děti👶 nechá, získávají tím cennou vlastní zkušenost.🧠 A o tom je celý život. Praxe💪 vždy předčí suchou teorii.🗣

Souhlasíte-li s tím, pak jste u nás na správném místě.✅

Vzpomenete si na nějaký příklad vlastní zkušenosti z dětství?🤔 Napište nám ji do reakcí!👇 A nezapomeňte nás sledovat na instagramu @pro_chytre_hlavicky, aby vám neunikly další vzdělávací tipy.😊