Vzpomněla jsem si na jednu situaci v souvislosti s dotazy rodičů,👨‍👩‍👧‍👦 zda je pro dítě vhodné víceleté gymnázium. Na e-shopu máme za symbolických 59 Kč manuál,📒 tak mně čas od času rodiče napíší✍️ nějaký dotaz nebo zavolají,📞 aby situaci zkonzultovali.

Na přijímačkách jsem se setkala s rodiči,👨‍👩‍👧 kteří tam přivedli dítě, že se nepřipravovalo, že to jde jenom zkusit. Pevně věřím, že to nemysleli vážně. Proč?🤷‍♀️

Na víceleté gymnázium není možné, aby se dítě👶 dostalo bez jakékoliv přípravy. Opravdu ne.❌ I kdyby na krásno dávalo celý nižší stupeň základky pozor🤓 a umělo češtinu i matiku jako pán Bůh, tak u zkoušky jde o čas,🕑 jak rychle látku dokáže aplikovat.

Druhým faktorem je, že ve třídě ZŠ se k obtížnějším příkladům kantor👨‍🏫 dostane málokdy a nezažila jsem takového, který by byl schopen pracovat nad běžný rámec i s dětmi, které jsou rychlejší a bystřejší💡 a motivovat je nadstandardními příklady.

O co jde však vůbec nejvíce, je strategie.♟ Pochopení principu vyplňování testů📝 je někdy doslova testem inteligence.🧠 Tohle je potřeba s dítětem projít a nacvičit předem, aby na místě vidělo, že je tam přesně to, co trénovalo,🙇‍♂️ a cítilo se tak psychicky komfortně.😮‍💨

Ano, nic nebrání tomu přivést dítě👶 bez přípravy k přijímačkám. Ale proč tuhle situaci nechat dítě zažít?🤷 Zvláště u dětí, které již na ZŠ měly v páté třídě z matiky trojku.🤦‍♀️ To si ten rodič vážně myslí, že to dítě osvítí Duch svatý?👼

Dítě by se mělo samozřejmě od raného dětství účastnit i „bitev“,⚔️ které jsou pro něj výzvou, ale měly by aspoň rámcově odpovídat zaměření a schopnostem dítěte. K tomu patří vědomí, že po rozhodnutí se musí na „bitvu“ tedy přijímačky připravit.🙇‍♀️ Buduje si tak velmi cenný a důležitý návyk:

-Někam chci adekvátně dle svých schopností🧑‍🎓

- Udělám pro to maximum💪

- Vyjde to✅

Máte podobnou zkušenost? Podělte se o ni v diskuzi.