Právě u dětí s vadami řeči často docházíme k tomu, že byla minimálně jedna z uvedených rozvojových etap řeči vynechána. 👧👅 Mnoha rodičům připadá trapné 🤭 v kočárkovém období komentovat vše, co se kolem děje 🐕🚗🌈, klást si otázky a odpovídat na ně. Stejně jako číst dítěti jednoduché až stupidní říkanky. 🤦
Vše je ale o přístupu. 😉
👶 V kočárkovém období dítě odezírá, zvyká si na postavení mluvidel, trénuje sluch. 👂 Opakování jednoduchých veršů zase tříbí paměť 🧠 a vzbuzuje smysl pro rytmus. 👏 Některé děti nemusí bavit klasické říkanky á la Josef Lada. Těm pak zkuste najít takové, které je zabaví. Třeba ty naše – Říkačky pro chytré hlavičky 📘🌍🔭🦉👌
Nejdůležitějším procesem před nástupem do školy je předškolní příprava. 🙇 Rozvíjí se košatost řeči, analogie, asociace, vytváření logických vazeb 🎲 a souvislostí mezi jednotlivými informacemi, dítěti se dosavadní znalosti skládají u skutečně kvalitní komplexní a systematické předškolní přípravy jako puzzle do obrázku. 🧩🖼Předškolní přípravu můžeme nazvat obdobím kreativní komunikace, kterou, jak asi správně hádáte, nemá šanci ❌ zažít dítě, které se teprve učí správné výslovnosti.
Řeč není vrozená vlastnost, učí se, od předchozích generací a okolí. 👨👩👧👦 Čas věnovaný dětem a správná výslovnost při mluvení na ně jim nic nenahradí. 😊